Bullshit or what?

Börjar en process av gymbyte just nu, har hittat ett toppen gym men grymt bra pris och killer öppettider, nu gäller det att säga upp mitt gamla kontrakt och skriva på ett nytt. Sitter nu och tittar på hemsidan till mitt nuvarande gym och det enda jag tänker är vilken bullshit! Inget av det dem skriver går ihop. Jag var rätt nöjd innan, men nu märker jag att allt är inte som det ska! Det är helt enkelt inte längre värt för min del. Har hållit mig till samma gym i ca 4 år nu och snacka om att det är dags för byte. Det är egentligen rätt intressant att jag byter nu, då jag för ca en vecka sedan hade inte ens idén i huvudet..men en kalldusch ( bokstavligen talat) hjälpte allt på traven.

Anyway det jag ville komma till var detta:
X är en träningsanläggning som varit verksam under drygt nio år och som drivs av två eldsjälar med mer än 50 års gemensam erfarenhet om att träna. Vi finns i centrala Göteborg i en toppmodern anläggning om 950 m2.
Kompetenta PT finns redo för att hjälpa dig. Vi har även ett kroppsvårdsteam med massör och naprapat och självklart hittar du marknadens bästa solarium här. 

Vi hette tidigare Y men beslöt i samband med en helrenovering av företaget att även byta namn. X står för "nytt, fräscht och vitalt", precis som vår idé om hur träning skall vara. om du väljer att träna på X kommer du snabbt märka att det finns ett stort engagemang utöver det vanliga hos alla som jobbar här. Vi vill aldrig bli en stor träningsfabrik utan satsar mer på en nära känsla till alla som tränar.
Det är en liten beskrivning av gymmet  som man hittar på deras hemsida. Självklart är allt detta en ren BULLSHIT! Men vill inte hänga ut gymmet, så jag bytte namnen mot X och Y.
Sanningen är att jag tycker att personalen vid kassan är lite små arrogant, dem sitter och röker utanför gymmet, och klasserna kan vara bättre. Det finns alltför många maskiner där, alltid en jäkla kaos, dem "bygger om" väldigt ofta och det känns inte alls fräscht!  Skulle inte säga att det är en toppmodern anläggning. Det enda bästa med allt, är att det finns två söta bulldogar där som man kan klappa ibland. Dem tillhör personalen och är helt underbara. Tyvärr kan jag inte stanna där bara för deras skull, jag måste bort därifrån.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0