Sex and the City

Vissa tycker att filmen suger, men jag ÄLSKAR den. Jag är en trogen Sex and the City fan. Den första filmen hade mer komedi, den nya filmen har mer djup. Den är mer allvarlig, utmanar mer och det gäller att känna igen sig på något sätt för annars kan man inte relatera till den på något sätt. Det kretsar ganska mycket kring att vara gift osv, men i slutändan så handlar det om förhållanden och alla som har haft ett längre förhållande eller gått igenom mycket kan nog på något sätt känna igen sig.
Tycker att det är helt underbart att en väldigt konservativ kultur belyses utifrån ett västerländskt perspektiv. Det är något som jag absolut inte hade väntat mig från en glamour film. Det är kul att veta hur kvinnor på andra sidan av klotet lever.
Visst fanns det mindre bra delar med filmen, men i sin helhet var den helt underbar. Den får 4/5 av mig.


Kommentarer
Postat av: Mantana

Yo dude! Kan du hjälpa mig med armbandet imorgon please? Det blev katastrof! :( Messa mig!

2010-06-04 @ 02:08:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0