So many things and so little time

Jag har märkt att skapa goda vanor är otroligt svårt och kräver en hel del disciplin. Det är en ständig kamp om att göra rätta val, vara effektiv istället för att ligga på soffan och kolla på tv eller bloggar. Man vet att det inte kommer leda någonstans. Att sitta runt och göra ingenting när man har massa att göra kommer att skada en både kortsiktigt såväl som långsiktigt. Jag tror att man stressar upp sig så mycket under vissa situationer att man till slut kollapsar och gör dåliga val. Det är här som planering och effektivitet börjar spela en avgörande roll. I år väljer jag att inte lita på mig själv, i år måste jag ta den hårda vägen. Dock när man har skapat goda vanor är det himmelriket som man har uppnåt. Det är då som man inser att man har varit dum i huvudet som inte gjorde det tidigare. I den här  i sammanhanget vill jag hylla en person. Den här personen har en killer disciplin och jobbar hårt för att uppnå sina mål. Det är oftast den som pushar mig och är min räddare i nöden. Du återtar din kamp sedan sommaren, och jag hoppas att du når ditt mål. You have my support.

Kommentarer
Postat av: Mantana

Nice header!

2010-01-03 @ 23:47:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0