Taking over the world

Att uppnå något bra är aldrig lätt. Man måste alltid jobba röven av sig. Dock är känslan av att uppnå någon är en av de bästa man kan känna. Jag älskar att lyckas. Det är inte så lätt, men när man så väl gör det känns det som att man kan göra allt i världen. Man ser inga hinder, utan möjligheter. Tålamod och hårt arbete kan räcka långt inom allt. Problemet är att det är få som är villiga att lägga ner det hårda arbetet.

Personligen längtar jag till väldigt många saker. Jag vet att det är otroligt mycket hårt arbete som ligger bakom mina mål och ibland skrämmer det mig. Jag vill bara somna, gömma mig under en sten eller springa i väg från allt och alla. Jag är ofta rädd att misslyckas, men det absolut ingen rimlig orsak för att ta avstånd från livet. Länge har jag följt ett onyttigt mönster i livet, och ofta har jag försökt att bryta den, hade jag till min mindre förvåning misslyckats. Jag antar att det gäller att ta små steg, hitta nya vanor och ta sig upp när man feller som gäller från och med nu. Jag orkar inte misslyckas längre, orkar inte hitta på dumma ursäkter, oroa mig för tv tider eller slösa min tid på ingenting. I slutändan är det inget man mår bra av, det är bara något dumt som man gör. Det är så mycket enklare att vara lat än att göra något. När man ovetande gör en handling och sedan fortsätter med det, så vet man helt enkelt inte att man gör fel kanske..men om man vet vad man gör och man ser konsekvenserna och ändå fortsätter då är man  delvis lat. Varför man inte har något ork kan bero på många anledningar, men någon gång måste man resa på sig.  Vi har alla ett val och jag vill surfa på riktiga vågor istället för på nätet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0