Act like you can

Handling. Allt handlar om handling. När dem säger att du kan få allt du vill, så finns det en sanning i det men ta det inte bokstavligt bara. Om du handlar du rätt, försöker och satsar har du, jag och alla andra en möjlighet att lyckas. Dock betyder detta inte att du kan lyckas med allt på samma gång. Ordet allt har en dubbelbetydelse. Vill du lyckas med något är det inte helt omöjligt, men då måste man vara beredd på att man inte kan lyckas med allt som man gör under den perioden. Man får prioritera. Detta har jag inte gjort. Börjar känna mig något stressad och känner att kontrollen glider ur händerna. Egentligen så är jag helt övertygad om att jag låter den glida ur mina händer. Man ska vara försiktig med vad man intalar sig själv, väldigt försiktigt. Att leka med ens tankar är lika farligt som att leka med eld eller vapen. Jag har aldrig riktigt förstått när en viss person sa till mig att det daltas för mycket nuförtiden. Jag var alltid den som uppmanade att visa sina svagheter och inte självutplåna. Nu märker jag att det är kanske inte jättebra att få alla sina s.k. behov uppfyllda. Jag har daltat mig själv under en lång tid. Erkänner det skamset. Alla jävla problem och gropar på vägen har fått mig att tro att jag mår dåligt, att jag är ledsen och behöver massa stöd och uppmärksamhet. Fast jag tror att läget kan vara helt annorlunda. Visst har jag mina stunder där jag känner mig skit. Stunder där man vill bara sova hela dagen och förhoppningsvis drömma någon bra dröm som gör att det verkliga bleknar bort ett tag. Men inte mår jag bättre av att sova bort dagen, att inte möta problemet. Just nu har jag förstått att jag måste ta mig tiden att lösa mina problem och använda min tid flitigt. Man behöver inte ta på sig alla problem, men att beta av dem gör nog mycket för en i längden. Jag får sätta mig ner och göra en plan, en plan som kommer hjälpa mig att komma någonstans och lösa all skit som hänger kvar i luften. Allt sitter i huvudet och ju mer man bemöter sina inre demoner desto bättre kommer man må. Det handlar om handling. För att göra framsteg måste man handla. Man kan inte bara sitta still och hoppas på att saker löser sig av sig själva, man måste handla.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0